Stagnace dlouholetého zavedeného obchoduStagnace dlouholetého zavedeného obchodu

Dotaz čtenáře 03 březen 000 10:34

Dobrý den Andrea, máme 23let obchod .Mám pocit ,že to teď nějak stagnuje. Máme inzerát pak fo časopisu ženasrp,podnikava žena. Prosím poraďte jak ještě víc naplnit očekávání lidi zákaznic.Stoji za výlohou a říkají to je tady drahý. Vložíme zboží české značky, český výrobky,ceny máme pardon normální.Ale je to jedna babka povídala. Jak ještě více oslovit zákazníky co mohu ještě udělat. Dala jsem inzerát, pak jsme v časopisu. Jeden den je to úžasný pak dva dny je to děs. Snažím se být pozitivní, pořád předělávam výlohu, aby byla pro zákazníky zajímavá. Prosím o radu co ještě mám udělat nebo se na to pardon vykašlal.Nekdy mám pocit,že mě to vysávå,ale pořád chci našim a novým zákazníkům něco nabídnout,aby byl zákazník spokojený a vracel se,důležité je ,že se zákazníkům věnuji a říkám pravdu jak vypadají raději nabídnu něco jiného nebo doporučim ať přijdou příště. Tak vo dělám špatně děkuju Vám hezky den Andrea Šimova

Ing. Martin Vít, MBA 05 březen 000 10:10

Zeptejte se nás

Náš tým koučů je každodenně připraven reagovat na situace, se kterými se v životě setkáváte. Pokud se vám některé z nich opakují a nevíte, jak se znich vymanit, zkuste nás oslovit svým prvním dotazem.

Vstoupit do naší poradny

Dobrý den, děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se obrátila na naší poradnu. Je velký úspěch, že se Vám daří držet rodinný obchod takovou drahnou řádku let. V podnikání tu a tam nastávají období, kdy obchod stagnuje, ačkoliv se podnikatel snaží naplnit očekávání zákazníků sebelépe. Že to pak člověka vysává je už jenom přirozeným dopadem. Na základě čeho se zákazníci domnívají, že je vaše zboží drahé? Už nyní děláte velký pokrok v tom, že se stále

snažíte být pozitivní a nepřenášet vaši nervozitu na zákazníky. Asi budete rozumět tomu, že na základě jenom těchto informací určitě nedokážu profesinálně vyhodnotit, zda se na podnikání vykašlat, nebo ne.

Proto bych nyní doporučoval zaměřit se na "klíčové hráče", se kterými se setkáváte. Mezi Vaše klíčové hráče zcela jistě patří zákazníci, dodavatelé a konkurence. Kdo je vaším skutečným zákazníkem? Jak hluboko má do kapsy? Jaké další možnosti k nákupu má? Hodně obchodů dnes funguje na internetu, dokonce i pro módní zboží. Presentace na vlastních stránkách? Na Facebooku? Na Instagramu? Vlastní e-shop? Jak si cenově stojí Vaše zboží vůči konkurenci na internetu? Vůči konkurenci vietnamského zboží, byť méně kvalitního? Může dodavatel jít dolů s cenou, jestliže se vašim zákazníkům zdá zboží být drahé?

Bývá dnes praxe jít si zboží do tzv. "kamenného obchodu" vyzkoušet a následně stejné zboží levněji přes internet koupit, neděje se to i u vás? Na internetu je možné zboží do 14 dní vrátit bez udání důvodu, můžete nabídnout něco podbného?

Jste ve velkém městě, nebo ve městě s pár tisíci obyvateli?

Na základě zjištěných informací je třeba namíchat správný tzv. "marketingový mix" - nabízet tedy "správný produkt", za "správnou cenu", na "správných místech" se "správnou propagací"

Nabídnout zákazníkovi něco navíc, co nenabízí konkurence, a to řádně zpropagovat. 

Cílené prodejní akce při různých příležitostech...

Se vším Vám samozřejmě rád pomůžu.

S přáním hezkého dne. Martin Vít

 

 

Odpovídá kouč:

Ing. Martin Vít, MBA
„Všechno na světě se ukazuje být energií, energie je základem všeho. Jestliže se naladíte na energetickou frekvenci té reali...Objednání lekce s koučem