Tresty, které děti nepochopí

Chcete dětem zničit celý život? Tak je trestejte tak, že nebudou vědět, proč jim vlastně jejich nejmilejší dávají tresty, o nichž nemají ani ponětí, proč přicházejí.

Rodiče jsou vzory a je jedno jak kvalitní

Překvapují mě rodiče, kteří se později zlobí na své děti, že jsou špatně vychované. Ponižují je výroky typu: „Kde ses tady vzal?“, „Od koho jsi okoukal takovéto manýry?“ nebo „Proč nejsi takový a takový?“ Mělo by jim přece dojít, že oni sami jsou vychovatelé a že jejich děti v jejich okolí trávily roky času a okoukaly nejen mateřský jazyk, ale i mnoho dalšího. Jak se k sobě chovali, jak dávali najevo lásku mezi sebou i k nim, jak posuzovali jejich první výsledky atd.

Rodiče si neuvědomují, že jsou neustále pod drobnohledem. I když se zdá, že dítě nic nevidí a nepamatuje si, pamatuje si všechno. A nejen to, kromě zapamatování si si o situacích dělá i své vlastní úsudky. Pamatujte si, mozek dítěte je již od narození stejně výkonný jako ten váš, akorát se neumí projevit.

TIP: Přečtěte si mou knihu Emoční rovnice.

Proč vlastně tresty?

Většina lidí si myslí, že trest je nejlepší výchovný prostředek. A to proto, že sami byli takto vychováni. Jsou přesvědčeni, že pokud dítě nedělá, co se od něj očekává, je zapotřebí ho potrestat, aby dostalo za vyučenou a příště už podobnou věc neudělalo. Trestají ho psychicky i fyzicky. Chudáci maličcí, své rodiče si nevybrali a nic jiného nepoznali. Musí tedy doma strpět nabízené, ať se jim to líbí, nebo ne.

Důsledky trestání

Většina trestů se mine svému účinku. Přivedou dítě do vzdoru nebo do přílišné lítostivosti a později v dospělosti se projeví zvýšenou agresivitou, nízkým sebevědomím či pocity méněcennosti. Každý člověk má v sobě svoji touhu žít si podle svého a trestáním svobodných projevů dochází akorát k potlačování přirozenosti. Žádný člověk nepřichází na svět jako špatný, špatným ho udělají právě ti, kteří ho vychovávají!

Dítě nepřemýšlí o svých činnostech. Co se mu líbí, to jde dělat hned. Když ale dospělí do jejich přirozených projevů zasahují tresty, jistě vám dojde, jaké důsledky to má pro jejich vytvářející se emoční systém.

Dítě nadšeně běží → rodič ho potrestá → mozek se naučí → pohyb je špatný, svobodný projev je nežádoucí, je lepší nedělat nic

TIP: Přečtěte si mou knihu Emoční rovnice.

Dítě nesplní příkaz → rodič ho potrestá → mozek se naučí → jít si po svém je nebezpečné, musím plnit příkazy druhého, doma je vězení atd.

Dítě řekne svůj názor (drze) → rodič ho potrestá → mozek se naučí → říkat svůj názor je nebezpečné, je lepší mlčet atd.

Tyto tresty nikdy nepoužívejte

  • Pár facek jen tak z ničeho nic
  • Domácí vězení stále dokola
  • Tresty bez stanovení kdy a za co nastanou
  • Bití z ničeho nic
  • Psychické týrání

Když už tresty, tak jedině takto

Aby se vám podařilo eliminovat zásah do budování zdravého sebevědomí, naučte se používat Domácí ústavu a 3x a dost. Díky nim každý člen domácího týmu bude jasně vědět, jak je na tom, co se od něj očekává a co se stane, když své povinnosti nesplní. Děti pocítí ve vaší blízkosti, že jsou s vámi rovnocenné, a nebudou vám utíkat, kam nechcete. Navíc v nich vzbudíte odpovědnost za své vlastní počínání a prožijete domácí atmosféru, kde nebudete muset kontrolovat nic.

TIP: Přečtěte si mou knihu Emoční rovnice.

Závěrem

Zlaté pravidlo výchovy – ukažte na sobě, co z dětí chcete vychovat. Staňte se pro ně příjemnými vzory, ne dokonalými svatoušky.

Autor metody Emoční rovnice a kouč osobního rozvoje. Dopřejte si čistou hlavu a život bez problémů. Ošklivé věci se dají z hlavy mazat a nahradit novými programy. Nová hlava pak vyrábí nové a lepší myšlenky.

ZÍSKEJTE KONTROLU NAD SVOJÍ ZLOBIVOU HLAVOU

a objevte lepší verzi sebe sama odhalením špatných programů z dětství