Záznam mého semináře Jak najít a udržet partnera je ONLINE! Přehrajte si ho.

15 tipů, jak být efektivnější při práci z domu

Práce z domu je stále rozšířenější i v našich luzích a hájích a také ze strany zaměstnavatelů. Lidé, kteří pracují z domu (jsou na home office), jsou se svou prací spokojenější.

Bohužel, především během prvních několika měsíců práce může dojít ke ztrátě produktivity. Chcete-li začít pracovat z domu, ale obáváte se, že si neudržíte stávající produktivitu, přináším vám několik tipů, které vám pomohou:

  1. Připravte si všechno, co potřebujete pro svou práci, již předchozí večer.
  2. Stejně tak si naplánujte svůj den předem. Zkuste ve svých představách projít celý den, jak by měl vypadat, jak by měl probíhat, tak abyste se na konci dne cítili spokojení.
  3. Naplánujte si důležité úkoly hned po ránu.
  4. Úkoly rozmnělněte do malých částí a začněte hned pracovat na prvním z nich. Nepřeceňujte svou produktivitu, a tedy ani množství těchto úkolů.
  5. Udělejte si ve svém rozvrhu prostor i pro činnosti, které se nevztahují k práci: snídaně, oběd, cvičení a čas na relaxaci.
  6. Pracujte v blocích. Ideální je 30 minut soustředěné práce a 5 minut pauzy na protažení a prodýchání.
  7. Vyčleňte si určitý čas i na kontrolu e-mailů či Facebooku. Stejně se na ně podíváte, tak s tím raději ve svém plánu počítejte. Dopoledne 5 minut a odpoledne také 5 minut, ale mezitím se odhlašujte!
  8. Když cítíte, že jste unaveni a práce vám nejde od ruky, udělejte si pauzu. Protáhněte se, krátce si zacvičte, opláchněte si obličej studenou vodou a připravte si čaj nebo vodu s citronem.
  9. Odstřihněte se od všech rušivých elementů. Je-li to možné, vypněte telefon nebo se nepřipojujte na internet.
  10. Jestliže k práci potřebujete internet, zablokujte si ve svém prohlížeči stránky, na kterých byste ztráceli svůj čas.
  11. Naučte se říkat NE. Když pracujete z domu, mohou vás rušit členové rodiny, sousedé, ale dejte jim jasně najevo, že jim v průběhu pracovní doby nemůžete věnovat svůj čas.
  12. Vytvořte si příjemné pracovní prostředí. Koutek, ve kterém budete mít svůj prostor, klid, dostatek světla a zároveň se tam budete cítit příjemně. Pracovní místo si zkrášlete pěkným obrazem nebo květinou.
  13. Nenechte prolínat pracovní dobu s časem pro osobní život. Držte je oddělené.
  14. Při práci z domu může docházet k tomu, že se budete cítit izolovaně. Snažte se proto alespoň 1-2krát týdně sejít s ostatními kolegy při nějakém meetingu.
  15. V rámci svého volna si vyražte ven z domu mezi lidi, nejlépe mezi ty, se kterými sdílíte stejné zájmy a hodnoty a se kterými cítíte, že vám interakce s nimi dobíjí baterky.
TIP: Na mém e-shop nabízím audioprogram Time management 21. století. Více informací najdete zde.
Autor metody Emoční rovnice a kouč osobního rozvoje. Dopřejte si čistou hlavu a život bez problémů. Ošklivé věci se dají z hlavy mazat a nahradit novými programy. Nová hlava pak vyrábí nové a lepší myšlenky.

ZÍSKEJTE ZÁZNAM SEMINÁŘE

JAK NAJÍT A UDRŽET PARTNERA

A ZAČNĚTE PRACOVAT NA VAŠICH VZTAZÍCH. KDY JINDY KDYŽ NE TEĎ!