Zkusme se vždy, než začneme běsnit, posuzovat a soudit druhé, nejprve přesvědčit o tom, zda za jejich nedostatky není něco jiného.
Jako koučka pracuji denně se svými klienty metodou Emočních rovnic.
Zapisuji lidem jejich chybné programy a vzorce. Říkám jim: „A nyní si můžete doma tyto rovnice otočit. Napište si otočky.“ Od desítek lidí jsem již slyšela: „Ale já jsem dysgrafik. Dělám při psaní chyby.“ Jiní zase říkají: „Ve škole jsem to měl těžké. Nebyl jsem perfektní. Rodiče se zlobili. Učitelé mi říkali: ,Příště už nedělej chybu.‘ Nebyl jsem dokonalý. Nešlo mi to. Druzí byli lepší. Nechápali mne. Nepodpořili mne. Nemilovali mne…“
Podle wikipedie je dysgrafie specifická porucha grafického projevu. Postihuje celkovou úpravu písma. Charakteristické je křečovité a neúhledné písmo. Podstatné je, že tato porucha žádným způsobem neovlivňuje intelekt.
Již na počátku naší „kariéry“ se ve škole učíme soutěžit. Je na nás kladen požadavek na výkon. Jen ti, kteří nedělají chybu, jsou dobří. Zapisujeme si vzorce soudu. Ten netoleruje žádnou velkou odchylku od pravidel. Kdo však vydrží být s touto odchylkou silný i přesto, že dělá chyby?
Často se zamýšlím nad příběhy těch, kteří neměli to štěstí a neměli nikoho, kdo by se jejich poruchy ujal více laskavěji. A stejně jako při jiných podobných poruchách mozku nacházíme zcela zbytečné destruktivní a strachem vytvořené programy, které tíží mozek dítěte a později i dospělého.
Mnoho úžasných klientů při terapii, ve které jdeme do období dětství, říká:
Tito lidé prožili traumatické události, žili v nevědomém vzorci všudypřítomné ostudy.
ZÍSKEJTE KONTROLU NAD SVOJÍ ZLOBIVOU HLAVOU
a objevte lepší verzi sebe sama odhalením špatných programů z dětství