Záznam mého semináře Emoční rovnice je dostupný ONLINE! Přehrajte si ho.

7 tipů jak se dostat z velkého zklamání

Každého člověka v životě potká nějaká tragédie, která otřese jeho životem v základech, změní jeho hodnoty a donutí jej, aby přehodnotil své názory či dokonce vnímání sama sebe. Nikdo se v životě nemůže vyhnout změnám, pohromám ani zklamáním.

Na žal, bolest a zklamání není žádný konkrétní lék, přesto však existují způsoby, jak se s nepříjemnostmi a zklamáním vyrovnat rychleji a účinněji. V následujícím textu se dozvíte, jak své trápení zkrátit na co nejkratší dobu.

1. Neignorujte své pocity

Prožili jste zklamání a myslíte si, že nejlépe svou situaci vyřešíte, pokud budete předstírat, že se nic nestalo? Pak jste na omylu, zklamání a bolest je nutné prožít. Nic nevyřešíte tím, když budete svůj smutek či hněv ignorovat. Je naopak třeba si uvědomit, že pocity, které prožíváte, jsou normální a přirozené. Dovolte si plakat, dejte průchod svému vzteku a nebojte si o svých pocitech promluvit se svými přáteli. Pokud o svých pocitech nechcete mluvit před nimi, vyhledejte pomoc odborníka, který vás rád vyslechne.

Teprve ve chvíli, kdy si negativní pocity prožijete a ony díky tomu odezní, poznáte, že jste připraveni jít dál. Až ve chvíli, kdy se úplně smíříte s realitou, uvidíte před sebou budoucnost a začnete opět plánovat a snít.

Vzniklou situaci je dobré vzít tak, že se z ní něčemu naučíte. My jsme tvůrci svého života i okolí a svůj nepříjemný stav jste si vyrobili sami, i když nevědomě.

2. Neobviňujte se

Partner si našel novou lásku a opustil kvůli ní vás i vaše děti? Zklamání a pláč jsou pochopitelně na místě, ale co na místě rozhodně není, je sebeobviňování. Přestaňte tedy neustále přemýšlet nad tím, kde jste udělali chybu, co je na váš špatného nebo proč se něco podobného v životě přihodilo právě vám.

Přestaňte obviňovat sami sebe a trápit se událostmi, jejichž vznik jsme nemohli ovlivnit a kterým jste nemohli zabránit. Co se stalo, stalo se a pokud budete neustále očerňovat sami sebe a hledat na sobě chyby, rozhodně to vaši situaci nikterak nevyřeší a ani neulehčí. Rozhodněte se se ze situace naučit něco o sobě a svých chybách.

3. Myslete pozitivně a zůstaňte nad věcí

Pozitivní myšlení není jen dobrý pocit, který máte v době, kdy se vám v životě daří, ale je to schopnost udržet si pocit naděje a motivaci, ať se děje cokoliv. Pozitivní myšlení je životní postoj: způsob, jakým přistupujete k životu. Naučte se jej a uvidíte, že se s příštím zklamáním se už vyrovnáte mnohem snadněji.

Smířit se s realitou není snadné. Jestliže ale přijmete, že to, co se stalo, je minulostí, umožní vám to žít v přítomnosti a následně si přestat dělat obavy ohledně budoucnosti.

Zdá se vám obtížné myslet pozitivně? Pak zkuste chvíli nemyslet vůbec a začněte se starat o svou kondici. Rychlá chůze, plavání a tělocvik vůbec jsou jedním z nejlepších léků. Nebojte se únavy. Je lépe být unaven pohybem než znechucen katastrofickými úvahami. Svět patří vám, vy jste tvůrce!

4. Vše chce svůj čas

Každému člověku trvá jinak dlouho než se vyrovná se ztrátou či zklamáním. Záleží samozřejmě také na tom, jak bylo zklamání velké. Realistický odhad odborníků hovoří o dvou letech potřebných k tomu, aby se zcela zacelily rány na duši a lidé byli znovu schopni nalézat a rozvíjet kvalitní vztah. Do té doby (ale i pak) je lepší spěchat pomalu.

5. Zklamání je nezbytná součást života

Myslete na to, že vše, co se ve vašem životě děje, má nějaký smysl. Bolest vás posouvá dál, zklamání vás učí, co příště udělat jinak a jedny zavřené dveře neznamenají katastrofu, ale možnost jít jinou a možná i lepší cestou. Netruchlete zbytečně nad tím, co nelze změnit, ale na druhé straně nepředstírejte, že lidé a vztahy k nim jsou snadno zaměnitelné.

Na začátku každé velké tragédie, bolesti a zklamání je i velká naděje, že od teď už bude všechno lepší. Ačkoliv se vám to možná teď nezdá, je to pravda a když ještě malou chvíli vydržíte, určitě to sami poznáte.

6. Vyhledávání Emočních rovnic v extrémně nepříjemných situacích

Někdy nám v životě opravdu není do smíchu a mozek místo toho, aby nám z nich pomohl, ještě nás potápí. Produkuje nepříjemné myšlenky a emoce. My pak často zhrouceni sami do sebe nemáme už dostatek sil a upadáme do depresívních stavů.

My jsme ale tvůrci svého života i všech okolních situací a proto ani tato nepříjemnost není náhodná. Využijeme ji k hledání zdrojového kódu, ze kterého vznikla.

7. SOS postup můžete aplikovat například na tyto situace:

  • Něco nepříjemného se vám přes den stane.
  • Rozejdete se a cítíte se pod psa.
  • Máte vnitřní pnutí.
  • Podezíráte okolí.
  • Nevíte kudy dál.
  • Neumíte se rozhodnout.
  • Nechcete někoho zranit.
  • Ráno se vzbudíte s nepříjemnou náladou.

V podstatě jde o to, že se v dané situaci necítíte dobře. V takovém případě musel mozek špatný pocit nějak vypočítat. Na vás je nyní, abyste našli Emoční rovnice, na základě kterých mozek váš stav vypočítal.

Ptejte se „Co teď cítím?“ a snažte se vykreslit svůj emoční obrázek co nejdetailněji. Své výroky si zapisujte. Na zapsané věty se doptávejte více do hloubky  tak, že je necháte co nejvíce rozvinout. Více o hledání Emočních rovnic najdete v mé knize zde>>

Autor metody Emoční rovnice a kouč osobního rozvoje. Dopřejte si čistou hlavu a život bez problémů. Ošklivé věci se dají z hlavy mazat a nahradit novými programy. Nová hlava pak vyrábí nové a lepší myšlenky.

ZÍSKEJTE PLNOHODNOTNÝ
ZÁZNAM MÉHO SEMINÁŘE

EMOČNÍ ROVNICE

  • ZÍSKEJTE


    PLNOHODNOTNÝ ZÁZNAM MÉHO SEMINÁŘE
    EMOČNÍ ROVNICE!

    Záznam semináře Emoční rovnice    

    Zjistěte, jak Emoční rovnice fungují a jak s nimi pracovat.

  • Sledujte mě na Instagramu.

    Instagram
  • Nejčtenější články
  • Poznejte 5 předností koučinku, které vám pomohou vyřešit životní krizi.

       

    Webinář je vysílán v každou celou hodinu.