Jak se inženýr s červeným diplomem utopil

Ivan je ambiciózní a cílevědomý hoch, který má své cíle posazeny vysoko – chce mít hodně peněz a dobrou práci. Naprostý ideál společnosti a vlastní rodiny. Ve škole byl vždy premiantem a rodina ho pravidelně plácala po rameni, jak skvěle se učí. Po úspěšném dvanáctiletém studování buněčných organismů, stavby těla slona, všech druhů existujících kaktusů a matematických počtů, kde už se sčítají písmenka bez čísel, věděl, že ho gymnázium výtečně připravilo na vysokou školu.

Nevěděl, na jakou vysokou chce jít. Věděl jen to, že tam jít chce.

Chci být inženýrem s červeným diplomem!

I když nikdy neplaval, rozhodl se, že bude studovat nejlepší plaveckou školu v Evropě. Vize snu o spoustě peněz, lukrativním povolání a úctě rodiny, že studuje vysokou školu, to vše pro něj bylo hnacími motory.

1. rok studia

Ivan si po prvním roce na vysoké škole zopakoval vše podstatné, co se kdy na střední naučil. Přibyla i nová látka – úvod do mezinárodního práva a daktyloskopie. Ptal se, na co mu bude snímání otisků prstů, když je na plavecké škole, ale smysluplné odpovědi se mu nedostalo. Pokrčil nad tím rameny a pilně studoval dál.

2. rok studia

Druhým rokem se studium přiblížilo k zájmu studentů. Historie plavání – celý druhý rok se studenti věnovali prvním plavcům. Začali u pouhé domněnky, že prvním plavcem je neznámý homo sapiens, který se odstrčil od břehu říčky a tak ji „přeplaval“ na druhou stranu.

3. rok studia

Třetí rok už byl o trošičku zajímavější. Dle tematického rozvrhu čekal studenty úvod do teorie plavání. Po tomto roce tvrdého biflování se Ivan dokonale naučil pojmy a definice, co to plavání vůbec je.

„Bc.!“ chvástal se, když ho rodina a kamarádi opěvovali, jak je pilný. Každému horlivě vyprávěl, jaké to je studovat na vejšce a jak se těší do dalších tří let, protože ho čeká praxe. „Konečně!“ zajásal.

4. rok studia

Tento rok se učil zadržovat dech, správně držet tělo při kraulu a jak si spočítat, jakým odporem na něj působí voda, když plave 5 km/h. Druhá část roku byla zaměřená spíše na praxi. Ivan celý natěšený běží do smluveného bazénu, kde se ke svému zklamání dozvídá, že bude po návštěvních hodinách vytírat sprchy a záchody. Při vyjádření nesouhlasu mu bylo děkanem sděleno, že klidně může skončit, jestli se mu studium nelíbí.

5. rok studia

Ivan se stále plný odhodlání prokousává studiem, které není zas tak růžové, jak si myslel. Vize dobré práce a peněz je však silnější. Po studiu správné trajektorie plavby, jak zachránit tonoucího a jak si spočítat nejkratší cestu na druhý břeh kulatého jezera se pouští do další praxe. Tentokrát trávil celých 6 měsíců po boku plavčíka, kterému převážně nosil svačinu, a koukal se, jak lidi plavou.

6. rok studia

Ivan i celá jeho třída, byla natěšená na poslední zkoušku ohněm: přeplavat tam i zpátky metr a půl hluboký bazén na šířku a s rukávky. Toto samozřejmě až po důkladné průpravě ze školních lavic.

Celá třída uspěla a bazén přeplavala. Ivan, jakožto premiant, sebral veškerou odvahu a přeplaval to bez rukávků, a proto se pyšní červeným diplomem!

Hurá do života!

Po roční strasti a zklamání je Ivan kvůli nepříznivým okolnostem nucen jít na úřad práce. Když už se nedařilo, tak si na cestu vybral slunečný letní den.

Při cestě míjí rybník. Pohlédne na něj, povzdychne si a jde dál. Náhle slyší volání o pomoc! Otočí se a vidí tonoucího chlapce, jak se plácá ve vodě.

Neváhá ani vteřinu! Rychle sundá z nohou boty a skáče do vody. K jeho údivu ho něco táhne dolů a on ne a ne ten odpor překonat. Je tak silný, že ho vysílí a Ivan utone. Bohužel si zapomněl sundat batoh se starším notebookem, který byl evidentně dost těžký.

Minutu po Ivanově smrti jde kolem ňouma s maturitou. Slyší chlapce, z posledních sil volá o pomoc a pomalu se začíná potápět. Ňouma sprintem běží k rybníku a při běhu se obratně svléká do trenek. Skáče přes kameny na břehu. Hlavou se noří do vody pod tupým úhlem, plave k chlapci a nadlehčuje ho. Chlapec se mu pověsí na záda a ňouma doplave na břeh jako by nic.

Ivan toto celé sleduje z nebe. Najednou vedle něj stojí Bůh a říká: „Ty vole, proč sis nezaplatil kurz plavání a za 14 dní se nenaučil plavat?“

Autor metody Emoční rovnice a kouč osobního rozvoje. Dopřejte si čistou hlavu a život bez problémů. Ošklivé věci se dají z hlavy mazat a nahradit novými programy. Nová hlava pak vyrábí nové a lepší myšlenky.

ZÍSKEJTE ZÁZNAM SEMINÁŘE

JAK NAJÍT A UDRŽET PARTNERA

A ZAČNĚTE PRACOVAT NA VAŠICH VZTAZÍCH. KDY JINDY KDYŽ NE TEĎ!